Stojany prodejní


  • U stojanů je velmi důležitá důmyslnost konstrukce a funkční provedení.
  • Stojany jsou obvykle značně zatíženy a namáhány každodenním kontaktem se zákazníky přímo v místech prodeje a to po dobu několika týdnů i měsíců.

Obvyklý postup při vývoji stojanu

  • Na stojan se klade mnoho požadavků jako například vzhled, cena, celkové rozměry, rozměry polic, nosnost, přístupnost atd.
  • Pokud známe všechny požadavky zákazníka, umíme poradit jak by stojan měl vypadat.
    • Vytvoříme 3D nákres a kalkulaci.
    • Vyrobíme bílou maketu 1:1 tak aby byly v souladu estetické a technické požadavky.
    • Pokud je potřeba udělá se maketa s potiskem.
    • Maketu je potřeba zatížit a otestovat nosnost.

Pro výrobu stojanů se z 90% používá vlnitá lepenka zušlechtěná kašírováním. Archy pro kašírování jsou obvykle potištěny ofsetem a opatřeny laminem nebo alespoň nalakovány.